Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielomilionowa promocja gospodarcza województwa lubelskiego

Tomasz Nieśpiał
Tomasz Nieśpiał
Bożena Lisowska: To są ogromne środki; Zbigniew Wojciechowski: Analizy uzasadniają wydatki
Bożena Lisowska: To są ogromne środki; Zbigniew Wojciechowski: Analizy uzasadniają wydatki Łukasz Kaczanowski/archiwum // kolaż
Ponad 76 mln zł wydał samorząd województwa lubelskiego na marketing gospodarczy od 2017 roku. Rekordowy był pod tym kątem 2018 r. kiedy na ten cel przeznaczono ponad 30 mln zł.

3,2 mln zł – tyle w tym roku na marketing gospodarczy przeznaczyły już władze województwa lubelskiego. Rok wcześniej tego typu wydatki pochłonęły 8 mln zł, a blisko 10 mln zł w 2020 roku. Rekordowe pod tym względem były lata 2018-2019 kiedy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego oraz z innych środków samorządu województwa wydano prawie 49 mln zł.

Promocja przez sport

To dane, które pojawiły się w odpowiedzi na interpelację radnej sejmiku województwa lubelskiego Bożeny Lisowskiej (Koalicja Obywatelska). Opozycyjna radna przyznaje, że marketing gospodarczy to ważne narzędzie, którego celem jest pomoc lokalnym przedsiębiorcom w budowaniu ich potencjału gospodarczego i umożliwia wsparcie związane z promocją lubelskich firm na rynku krajowym i międzynarodowym. Jej zdaniem takie działania mogą podnosić konkurencyjność lubelskich firm i pomóc im w kreowaniu dobrego wizerunku regionu m.in. po kątem potencjalnych inwestorów i kontrahentów.

- Kluczową rolę w tych działaniach odgrywa administracja samorządowa, która wspierając je przyczynia się do rozwoju eksportu towarów, wzrostu zatrudnienia oraz zwiększa szanse na przyciągnięcie inwestorów – wylicza radna Lisowska.

I podkreśla, że aby te cele mogły zostać osiągnięte marketing gospodarczy powinien być zgodny z polityką inwestycyjną regionu. – Aby jednak takie działania przyniosły pożądany skutek trzeba podchodzić do nich kompleksowo. Tymczasem województwo lubelskie promuje się głównie przez sport - uważa radna Bożena Lisowska, która poprosiła władze województwa o wyjaśnienia w tej sprawie.

Projekty zgodne interesem mieszkańców

- Wykonane analizy uzasadniają taki kierunek promocji i jest on zgodny z polityką inwestycyjną województwa, a także interesem mieszkańców - nie ma wątpliwości wicemarszałek województwa lubelskiego Zbigniew Wojciechowski.

Jak tłumaczy, działania dotyczące marketingu gospodarczego podejmowane przez województwo lubelskie bazują na dokumentach strategicznych województwa, ale także analizach sektorowych, w tym np. Planie Promocji Gospodarczej Województwa Lubelskiego na lata 2015-2020 czy na badaniu skuteczności działań województwa w tym obszarze poprzez organizację misji gospodarczych.

Te wyjaśnienia nie satysfakcjonują jednak radnej Lisowskiej. - Jest lapidarna i ogólna – zauważa Bożena Lisowska, która domaga się upublicznienia szczegółowych wyliczeń związanych z wydatkami poniesionymi przez samorząd województwa na marketing gospodarczy z wyszczególnieniem kwot przeznaczonych na misje gospodarcze, imprezy, profesjonalne targi, ogłoszenia i kampanie promocyjne. Lisowska domaga się też przygotowania zestawienia uwzględniającego kwoty przeznaczone na marketing gospodarczy poprzez sport, czy kulturę pochodzącymi z funduszy, którymi dysponuje województwo. - To są ogromne środki. Mamy prawo poznać szczegółowy harmonogram wydatków. I o to będę prosić do skutku – zapowiada radna Lisowska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wielomilionowa promocja gospodarcza województwa lubelskiego - Kurier Lubelski

Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto